Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda incelemelerde bulundu. Garda basın mensuplarına açıklamada bulunan Bakan Arslan, “Yüksek hızlı trenlerle bu kadar insanı taşıyorsanız bunun Ankara merkezli taçlanması gerekiyordu. Bunun Ankara merkezinde gerek ülkemize gerek başkentimize gerekse Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının geldiği noktaya yakışır bir gar ile taçlanması gerekiyordu. Ulaştırma Bakanlığı olarak DDY olarak yaptığımız budur. Ülkemizin ilk yap işlet devret modeliyle yapılan YHT Garındayız. Yaklaşık 2 yıldır inşaatı devam ediyor. etrafında her yerde trafik varken bu kadar süratli bu kadar modern bu kadar üst düzeyde teknolojiyi kullanan ve gerçekten Ankara’ya yakışan bir garı 2 yıllık süre içerisinde bitirmiş olmaları nedeniyle görevli şirketimiz başta olmak üzere DDY Genel Müdüründen bütün çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diye konuştu.
“194 BİN 460 METREKARE KAPALI ALAN SAHİP BİR KONSEPT, 3 BODRUM KATI VAR”
“Bu gar Ankara’nın marka kent başkentin değerine değer katacak bir gar” diyen Bakan Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:
“Konsept olarak işlev olarak yerine getireceği fonksiyonlar olarak. İçinde bulunduğumuz bina yaklaşık 194 bin 460 metrekare kapalı alan sahip bir konsept. 3 bodrum katı var. Bin 910 adet aracın park yapabileceği kapalı açık otoparkı var. Açık kısmı sadece 60 araçlık bin 850 araçlık kısmı kapalı otopark. Ayrıca 3 tane peronumuz var. Bu 3 peron aynı anda 12 YHT setine hizmet edebilecek durumda. 6 demiryolu hattımız var 3 gidiş 3 geliş olmak üzere. -1’de peronlarımız olacak. Bulunduğumuz katta özellikle gişelerin insanların geldiğinde işlemlerini yapabilecekleri, ihtiyaçlarını giderebilecekleri bir katımız var. Bir üstünde alışveriş merkezlerinin olduğu bir katımız var. Onun bir üstünde yine bu gara gelen misafirlerimizin yeme içme ihtiyaçlarını giderebilecekleri katımız var. Bunun yanında 134 odalı, 5 yıldızlı modern bir otelimiz var. Sadece insanların gelme kalma ihtiyaçlarını görmeyeceğiz. Eğer buralarda toplantılar yapılacaksa, aynı anda birçok odada toplantı yapılabilecekse o otelimiz bu konsepte uygun tasarlanmış toplantı odaları var. En büyük odası aynı anda 400 kişiye konferans verilebilecek, toplantı yapılabilecek konsepte haiz. Ticari ofisler olacak. Bu tesisimizde ilk yardım, güvenlik bunların hepsi kaçınılmaz olacak.”
“29 EKİM’DE BU KADAR GÜZEL BİR TESİSİ BAŞKENTLİMİZİN AMA 79 MİLYONUN HİZMETİNE SUNACAĞIZ"
“Bu tesise 2 sene önce başladığımızda yap işlet devret modeliyle yaptığımız ilk gar olması hasebiyle görevli şirket başladı işe görevli şirket burayı inşallah 29 Ekim’de bitirip işletmeye alıyor” diyen Arslan, “Devamında 19 yıl 7 ay burayı işletecek. İşletmenin sonunda da DDY devredecek. Mekan sahibi DDY, dönemin sonunda işletmeden gelir elde edecek olan DDY. Bu kadar ihtişamlı bir bina yapmışken YHT hatlarına birbirine bağlamışken elbette ki Ankara’nın içindeki raylı sistemlerle de entegre olması gerekiyordu. Bu garımız Ankara ile başkent rayla ve Keçiören metrosuyla entegre olacak ki sadece YHT’ye değil şehir içindeki raylı toplu taşımayla seyahat edecek arkadaşlarımıza hizmet artsın. İnşallah 29 Ekim 2016’da açtığımızda bu işin mimarları var başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere ki sürecin başlangıcında başbakanımızdı. Başbakanımız Binali Yıldırım süreçlerin mimarlarından bakanımızdı. Onlar bizi şereflendirecekler. Ülkemize yeni büyük bir projeyi kazandırırken elbette ki onların teşrifleriyle, onların himayeleriyle gerçekleştireceğiz. 29 Ekim’de bu kadar güzel bir tesisi onların uğurlu elleriyle biz insanımızın başkentlimizin ama 79 milyonun hizmetine sunacağız. Türkiye’nin her yeri demir ağlarla örüldükçe, onlar gelip Ankara merkezli bu garı kullanabilecekler. Buradan Türkiye’nin her yerine gidebilecekler. Yüksek hızlı tren ağlarıyla ülkemizi ördükçe, biz ülkemiz sınırları dışında da YHT ile seyahat edebilir hale geleceğiz ki insanlarımız bunlardan yararlansın. Halkalı Kapıkule’yi de yaparak Avrupa’ya gidebileceğiz. Bakü Tiflis Kars’ı 2017’nin başında hizmete sokuyoruz. Bakü Tiflis Kars marifetiyle de Orta Asya’ya gidebileceğiz. Gürcistan’a, Azerbaycan’a, Türkmenistan’a Kazakistan’a gidebileceğiz. İnsanlarımız bu merkezden ister Asya’ya ister Avrupa’ya seyahat edebilecekler” açıklamasında bulundu.
“MEVCUT GARIMIZDAN HEM ALT GEÇİTTEN HEM ÜST GEÇİTTEN GEÇİT YAPABİLECEĞİ GİBİ…”
Bu YHT’leri yaparken Ankara’daki tarihi gar dokusuna hiç dokunmadıklarına dikkat çeken Bakan Arslan, “Banliyö trenlerini şehir içi taşımacılığa anlamında hizmet edecek, şehirlerarası yük taşımacılığı anlamında da konvansiyonel trenlere ve yolcu trenlerimize orası da hizmet etmeye devam edecek. Buraya mevcut garımızdan hem alt geçitten hem üst geçitten geçit yapabileceği gibi asıl giriş Celal Bayar Bulvarı üzerinden olacak. Celal Bayar Bulvarı üzerinden gelen bütün misafirlerimizi biz burada ağırlayabileceğiz. Bu konsept dünyadaki benzerlerinde olduğu gibi sadece trenle yolculuk yapacak misafirlere değil, burası aynı zamanda alışveriş merkezindeki ticari ofisler merkezindeki bir otel merkezindeki konsepti de barındırıyor olması nedeniyle Ankaralılara yolculuk dışında da hizmet edebilecek halde” ifadelerini kullandı.
(İHA)