İstanbul’da gerçekleşen ‘İstanbul Marketing Summit: Dream On’ etkinliğinde markaların pandeminin etkisiyle değişen pazarlama stratejileri ve organizasyon alt kırılımları konuşuldu.
4 yıldır fikir liderlerini, pazarlama dünyasının uygulamalarını ve farklı deneyimleri bir arada toplayan pazarlama zirvesi ‘İstanbul Marketing Summit: Dream On’, İstanbul’da gerçekleşti. Farklı sektörlerden öncü markaların katıldığı zirvede, pandemi sonrası sektör değerlendirmesi, yıllık rapor analizleri, marka müdürleri, kampanya çizelgeleri, haber, reklamcılık ve dağıtım kanalları etrafında kurulmuş pazarlama organizasyon alt kırılımları konuşuldu.
Zirvede konuşan Demirören Haber Ajansı Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu Memnune Akdeniz, ‘marka bilinirliği’ ile ‘marka haberdarlığı’ kavramlarından bahsetti. Akdeniz, “Hep söylediğimiz bir şey var; marka iletişimi çok kıymetli. Aslında bizim yaptığımız şey, ‘içerik pazarlaması’. Bütün markaların hali hazırda devam ettiği ve geliştirdiği içeriği pazarlaması fikri, yani ‘marka bilinirliği’ yerini ‘marka haberdarlığı’na bıraktı. Biz haber ajansı olarak, iş birliği içinde olduğumuz markaların bizlerle gönderdiği içeriklere haber niteliği kazandırarak marka ve kamuoyu ile paylaşıyor oluyoruz” dedi.
BİREYSEL GAZETECİLİK SÜRECİ BAŞLADI
İçerik ve içerik pazarlaması hakkında bilgi veren Akdeniz, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Günümüze baktığımızda gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz ki ‘Content is the king’ değil artık. Çünkü bireysel gazetecilik süreci başladı. Bu süreçte şu anda, elindeki telefonla mükemmel bir görüntü ve metin çıkarmasa da herkes yayıncı, herkes haberci. Markalar da birer yayıncı olmak için strateji geliştirmeye başladı. Pandemi haber odaklı bir dünyaya dönüşmemi sağladı. Hali hazırda haber içeriği üreten kurumlar dışında, birçok Marka ve kurum da bu düzene hızlı bir şekilde ayak uydurdu.”
Kaynak: DHA