Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eda Ermağan, COST Aksiyonu “CA23120 - Religious Identity, Bullying and Wellbeing at School: A Transnational Collaboration (ORBIT)” projesi kapsamında W4 çalışma grubuna araştırmacı olarak kabul edildi.
Ekim 2028 tarihine kadar sürecek proje, dini kimlikleri nedeniyle yaşam alanlarında zorbalığa maruz kalan çocukların iyi oluş hallerinin nasıl sağlanabileceğini ele almayı amaçlamaktadır. Ana akım medya ile yansıtılan ve uç kutuplarla ilişkilendiren inanç algısının küresel bağlamdaki etkisi ve bu etkiye bağlı olarak topluma yansıyan damgalama ve gruplaşma eğilimi aynı zamanda dini kimlikler ekseninde zorbalığın uygulanmasına zemin hazırlamaktadır. Özellikle, geleneksel olarak çoğunlukta olan bir dini kimliğe sahip olan bireylerin, bu inançların hızla azaldığı toplumlarda yaşadıkları zorluklar da uluslararası boyutta insan refahının devamlılığı için endişe verici bir konu haline gelmiştir.
Dini kimliklerini gizlemek veya reddetmek zorunda hisseden çocuklar için ise bu durum beraberinde içsel ve dışsal travmatik yaşantıları beraberinde getiren daha karmaşık bir olgu haline gelebilmektedir. Bu da uzun dönemli olarak bu ve benzeri olumsuz olguların yaşantılandığı toplumların refah hali için risk teşkil etmektedir. Hem kişisel hem de toplumsal iyilik hali zarar görmektedir.
Bu bağlamda, “CA23120 - Religious Identity, Bullying and Wellbeing at School: A Transnational Collaboration (ORBIT)” başlıklı araştırma girişimi, dinî kimlik, zorbalık ve iyilik hali arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırma, öğrenciler, okul toplulukları ve Avrupa toplumları için dinî kimlik ile iyilik hali ve katılım arasındaki ilişkiyi anlamaya yönelik bir fırsat sunmaktadır. Araştırma, dinî kimliğin bireylerin, ailelerin, toplulukların ve toplumların iyilik hali üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlayan bir dizi çalışma grubu hedefi doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.
Bu araştırma, araştırmacılar, politika yapıcılar ve eğitimcilerin dinî kimlik, iyilik hali ve toplumsal katılım arasındaki ilişkiyi daha derinlemesine düşünmeleri için bir platform sağlamaktadır.