24 Saat Güncel Haber Arama Motoru | Haber Scripti | Haber Yazılımı | Hosting
2024-12-18 08:56:10

Zorunlu Trafik Sigortası Mağdur Etmemeli

Uğur GENCER

ugurgencer4134@gmail.com 18 Aralık 2024, 08:56

Duru Medya Grubu Nefes Gazetesi, Haber24, Haber41 Genel Yayın Yönetmeni, TV, Radyo Program Yapımcısı Uğur GENCER yazdı.

Zorunlu Trafik Sigortası Mağdur Etmemeli 

Kendin şahit olmadığın, bizzat yaşamadığın zaman sorunların farkına varamıyorsun. Uzaktan bakıldığında her şey yolunda gibi görünebilir. Ancak, zorunlu trafik sigortası konusunda yaşananlara bizzat şahit olduğum kadarıyla, vatandaşları çoğu zaman mağdur eden bir sistemle karşı karşıyayız.

Zorunlu trafik sigortası mağduriyet mi gideriyor yoksa mağdur mu ediyor, gerçekten anlamak zor. Google’daki "Şikayet Var" sitesine göz attığınızda, bu konuda canı yanan birçok vatandaşın durmadan yazdığını görüyorsunuz. Peki, duyan var mı? Çözüm var mı? Bence yok ki insanlar imkanları doğrultusunda yazmaya devam ediyorlar.

Elbette tüm eksper ve sigorta şirketlerini aynı kefeye koymak doğru olmaz. Ancak işini düzgün yapmayan, vatandaşı mağdur eden, vatandaşa bıkkınlık veren işini ağırdan alan ekspertiz ve sigorta şirketleri var. Bu durum nereden çıktı demeyin, hemen anlatayım. Siz buna ister ilgililer arasında ciddi iletişimsizlik var deyin ister sorumsuzluk deyin isterseniz sistem sorunu deyin ne derseniz deyin…

19 Ekim 2024 tarihinde meydana gelen bir kaza sonucu hasar veren aracın trafik sigortası Koru Sigorta idi. Bu sebeple, sigorta şirketi hasar dosyası açılarak hasarın tespit edilmesi için FEN Sigorta Ekspertiz firmasına yönlendirildiğine dair bir mesaj gönderdi. Mesajda şöyle deniyordu:

"Sayın İlgili, 41….92 plakalı araç için 24.10.2024 tarihinde yapılan hasar bildiriminiz nedeniyle 291042 numaralı dosya açılmıştır. Hasarı tespit edecek olan eksper FEN Sigorta Ekspertiz Gayrimenkul Değerleme ve Danışmanlık A.Ş. olup; telefonu 0532 473… .’dir. Dosyanızın en kısa süre içinde sonuçlandırılabilmesi için eksperin isteyeceği bilgi ve belgeleri mutlaka kendisine ulaştırmanızı rica ederiz. Dosyanızın durumunu Koru Sigorta Mobil uygulamamızdan takip edebileceğinizi hatırlatır, geçmiş olsun dileklerimizi sunarız. Saygılarımızla, Koru Sigorta."

Evraklar tamam, kaza sonrası arabanın hasarını yapacak firma tamam, önce dosyanın açmasını bekle, sonra eksper Bey’in gelmesini bekle, sonra eksper raporunu bekle, fiyatlandırmayı bekle, tadilat için sigorta şirketinin anlaşmalı firmasına gitmesi gereken aracınızın servisten alınıp tekrar bırakılmasını bekle, onay bekle, sigorta şirketinin parça tedarikçisinden rulman sipariş vermesini ve gelmesini bekle, her şey bitti ödeme yapılacak dosyanın eksper tarafından kapatılmasını bekle, dosya sorumlusunun onayını bekle, son olarak plana göre ödeme alacağın günü bekle... Bekle yavrum bekle, ha bugün ha yarın sıranı bekle. Bu süreçte vatandaşın sadece bir arabası varsa ve kazancını bu araç üzerinden sağlıyorsa yapılması ve parasını almak için resmen mağdur oluyor.

Tamirci, eksper ve sigorta şirketi arasında vatandaş resmen çile çekiyor. Vatandaş, trafik sigortasını çile çekmek için mi yaptırıyor? Bu duruma bir düzenleme gelmesi gerekiyor. Kartopu çığ olmuş, yaşamadan anlaşılmıyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı, kaza sonrası kaskosu olmayıp trafik sigortasından yararlanmak isteyen vatandaşları mağdur eden bu sistemi daha kolay hale getirmek için bence sorunlara el atmalıdır. Kaza anından itibaren evraklar eksiksiz verildikten sonra vatandaşın mağdur olmaması için dosya kapanıp ödeme alınacak tarih belli olmalı ve vatandaş mağdur olmamalıdır.

Eğer trafik sigortası zorunluysa, primi de teminatı da devlet belirliyorsa, vatandaş yaptırmak, sigorta şirketleri de yapmak zorundaysa ve burada da vatandaşları günlerce mağdur edecek büyük bir sorun varsa; bu sorunu çözmek kamunun görevidir.

Kaza anında mağdurun yanında olması gereken trafik sigortası vatandaşa yük olmamalıdır.

“Benden atlasın da, nerede patlarsa patlasın” demek mağdura eziyet çektirir.

Madem trafik sigortası mecburiyse, parası olan kasko yaptırıp olmayan yaptıramıyorsa meydana gelen tüm sorunlarda bunun yükünü vatandaş değil bedel ödediği sigorta şirketleri çekmelidir. Vatandaş her kaza sonrası işini gücünü bırakıp dosya durumunu, işlemin nerede tıkandığını bilmek, şirketler arası arada köprü kurarak aylarca beklemek zorunda değildir.

Ulaşması mümkün olmayan eksper hanım, eksper bey yılsonu yoğunluğunuz sizi bağlar bu yoğunluğun cezasını vatandaşa kesemez mağdur edemezsiniz. Hangi sektör olursa olsun işini düzgün yapanları canı gönülden selamlıyor ve alkışlıyorum yapmayanları yazmaya devam ediyorum.

Kalın Sağlıcakla,

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.