"Ar-Ge harcamasının milli gelire oranı ilk defa yüzde 1’den fazla"
"Ar-Ge harcamasının milli gelire oranı ilk defa yüzde 1’den fazla"
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, "Geçen yıl yaklaşık 18 milyar lira Ar-Ge harcaması yaptık. Ar-Ge harcamasının, her zaman söylüyoruz milli gelire oranı tarihimizde ilk defa yüzde 1’in üzerine çıktı” dedi. Shell Türkiye...
Shell Türkiye ve Türkiye İhracatçılar Meclisi işbirliği ile bu yıl ikincisi düzenlenen Shell eco-maraton yarışmasının açılışı yapıldı. Türkiye İhracatçılar Merkezi’nde yapılan açılışa; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem ve çok sayıda öğrenci katıldı.
Son yıllarda bilim ve teknolojiye yönelik çok önemli yatırımlar yaptıklarını ifade eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Son derece kapsamlı destek mekanizmaları oluşturduk. Üniversitelerimizin, Ar-Ge merkezlerimizin, teknoloji geliştirme bölgelerimizin hem içerik hem de nitelik olarak geliştiğine şahit olduk. Geçen yıl yaklaşık 18 milyar lira Ar-Ge harcaması yaptık. Ar-Ge harcamasının, her zaman söylüyoruz milli gelire oranı tarihimizde ilk defa yüzde 1’in üzerine çıktı. Önümüzdeki dönemde artık bu yatırım ve harcamaların meyvelerini toplamaya başlayacağız” ifadelerini kullandı.
“GENÇLER, EN AZ ENERJİYLE EN UZUN MESAFEYİ KAT ETMEYE ÇALIŞACAKLAR"
Programda konuşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, “Shell’in ilk defa 1985’te Fransa’da gerçekleştirdiği bu etkinlikte, öğrenci arkadaşlarımız dünyanın enerji verimliliği en yüksek aracını tasarlamak için yarışıyorlar. Yarışmada; 16-25 yaş arasındaki gençler kendi tasarladıkları ve ürettikleri en az enerjiyle en uzun mesafeyi kat etmeye çalışacaklar. 1 kb enerji ya da 1 litre yakıt ile en fazla yolu kat eden takımlar ödül kazanacak” diye konuştu.
“GENÇLERİMİZE KENDİ İŞLERİNİ KURMALARI İÇİN 150 BİN LİRAYA KADAR HİBE DESTEĞİ VERİYORUZ"
“Özellikle Türkiye gibi yoğun genç nüfusa sahip bir ülkede bu tür bir yarışmanın önemli sonuçları olacağına inanıyorum” diyerek sözlerine devam eden Faruk Özlü, “Görevimiz ve konumumuz ne olursa olsun hepimizin, gençlerimizi bilim ve teknolojiye yönlendirme misyonunu edinmesi gerekiyor. Genlerimize çok güveniyoruz. Özellikle TÜBİTAK’ta onlara yönelik çok önemli programlar üretiyoruz. 3 yaştan başlayarak kitap ve dergilerle, okullarda düzenlediğimiz yarışma ve sergilerle, açtığımız bilim merkezleriyle gençlerimizin bilime ve teknolojiye olan ilgisini arttırmaya gayret ediyoruz. Tekno girişim sermayesi destek programıyla üniversite mezunu gençlerimizin kendi işlerini kurmaları ve fikirlerini ürüne dönüştürmeleri için 150 bin liraya kadar hibe desteği veriyoruz. Dünyadaki önemli firmalara baktığımızda birçok önemli firmanın gencecik insanlar tarafından kurulduğunu görüyoruz. Bu nedenle gençlerimize şu iki özelliği kazandırmaya büyük önem veriyoruz. Girişimcilik ve yenilikçilik” şeklinde konuştu.
“DÜNYAYA YENİ TEKNOLOJİLER SUNUP GELİR SEVİYEMİZİ ARTIRMAK İSTİYORUZ"
Dün başaramadığımız birçok şeyi bugün başarabiliyoruz diyerek sözlerine devam eden Bakan Özlü, “Mesela bu yarışmayı 1985’te kazanan araç 1 litre benzinle 180 kilometre yol kat etmişti. Avrupa’nın son şampiyonu olan araç ise 1 litre benzinle 3 bin 771 kilometre yol yapmayı başardı. Nasıl dün yapamadıklarımızı bugün yapabiliyorsak bugün yapamadıklarımızı yarın yapabilir hale geleceğiz. Ülke olarak bu yeniliklerde söz sahibi olmak istiyoruz. Dünyaya yeni teknolojiler sunmayı ve böylece gelir seviyemizi arttırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
“GEBZE’DE BİLİŞİM VADİSİ KURMAK İÇİN ÇALIŞMALARIMIZI SÜRÜYOR"
Şuanda ülkemizde bilim ve teknoloji ekosistemini yakından ilgilendiren önemli çalışmalar yürütüyoruz diyerek sözlerine devam eden Özlü, “ Gebze’de bir bilişim vadisi kurmak için çalışmalarımız sürüyor. Bilişim vadisinde dünyaca ünlü firmalar, yerli ve yabancı dev şirketler yer alacak. Ancak burada kendi gençlerimizin kurduğu firmalar da yer alacak. Ve inanıyorum ki bu firmalar zamanla dünya çapındaki firmalara dönüşecek. Türk otomobili projemizin de gençlerimize ciddi bir ilham kaynağı olacağına inanıyorum. Bu projeyle bir Türk markası oluşturmayı hedefliyoruz. Ancak bunun yanında otomobilimizi yeni teknolojilerin geliştireceği bir platform olarak da değerlendirmek istiyoruz. Özellikle yakıt teknolojileri konusunda yenilikçi modeller üretmek istiyoruz. Dünyada fosil yakıtlar her geçen gün tükeniyor. Fosil yakıtların çevrede oluşturduğu tahribatı biliyoruz. Bu nedenle elektrikli ve hibrit araçlar başta olmak üzere alternatif olan araçlara ilgi de her geçen gün artıyor” dedi.
(İHA)