24 Saat Güncel Haber Arama Motoru | Haber Scripti | Haber Yazılımı | Hosting

Neden Sekiz Oniki Kurs?

GENEL

Eğitim sektörüne yeni bir bakış açısı kazandırmak için kurulmuş. Çağın dinamiklerini kaliteli eğitim anlayışı ve teknolojik bileşenler ile tamamlayarak başarıya ulaşmak hedefinde olan Gebze Sekiz Oniki Kurs Müdürü Ergün Kesepara’ya sorduk.

Eğitim sektörüne yeni bir bakış açısı kazandırmak için kurulmuş. Çağın dinamiklerini kaliteli eğitim anlayışı ve teknolojik bileşenler ile tamamlayarak başarıya ulaşmak hedefinde olan Gebze Sekiz Oniki Kurs Müdürü Ergün Kesepara’ya sorduk.

Duru Medya Grubu Haber24-Haber41 ve Nefes Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni, Radyo, TV Programcısı Uğur Gencer’in sorularını Gebze Sekiz Oniki Kurs Müdürü eğitimci Ergün Kesepara cevapladı.

Gencer: Ülkemizin eğitimde geldiği noktada temel eksiklikler nelerdir?

Kesepara: Ülke olarak bir türlü köklü bir eğitim sürecine giremedik. Her gelen bakanın değişiklikler yaparak eğitimi olumsuz etkilediğini düşünüyorum. Yapılan değişikliklerden meyve almadan bakanın değişmesi ve yeni gelenin kendi sistemini uygulamaya koyması, eğitimde yol alamamamızın ana nedeni olduğunu söyleyebilirim. Bizim ülke olarak eğitim sistemimizin temel ilkeleri olmalı; bakan değiştiğinde bile sistem değişmemeli. Mevcutta eksiklikler varsa onlar düzeltilmeli ki yol alalım. Eğitim sistemi toplumun ayakta kalmasını sağlar.

Gencer: Eğitimin olmazsa olmaz ana dinamikleri nelerdir?

Kesepara: Öğrenci, öğretmen ve veli tabii ki. Ancak burada ana direk her zaman öğretmen olmuştur. Öğretmenin alanında uzman olması, öğrencinin dersi sevmesine ve derste başarılı olmasına neden olur. Çocuklarımızın eğitim-öğretim sürecine başladıkları ilkokul dönemini düşünün. Okuldan ziyade öğretmen tercihi ön planda olur. Burada da aslında öğretmenin eğitim sürecinde ne kadar önemli bir dinamik olduğunu vurguluyoruz.

Gencer: İyi bir öğretmeni nasıl tanımlarsınız?

Kesepara: İyi bir öğretmen öncelikle öğrencisi tarafından sevilen, çevresi tarafından saygı duyulan birisi olması gerekir. Öğretmen kendini sürekli yenilemeli, aslında öğretmenin öğrenciliği hiç bitmez: dersem doğru demiş olurum. Ders içerisinde öğrencinin seviyesine göre öğretim metodu kullanmalı; bunlar görsel, işitsel hatta duysal metotlar olabilir. Özünde iyi öğretmen, , öğrencisinin hayatına yön veren kişi olmalı. Özünde iyi bir öğretmen işine kendini adayan kişidir.

Gencer: Sınav hazırlığında dershane şart mı?

Kesepara: Şu anki eğitim-öğretim modelinde öğrenci bir yarış içinde olduğu için maalesef dershane şart. Bir dershaneci olarak maalesef dememin nedeni ekonomik şartlar. Çocuklarımız iyi bir liseye veya üniversiteye gitmesi ancak dershaneyle gerçekleşebiliyor. Dershaneye giden öğrenci, gitmeyen öğrenciye göre her zaman birkaç adım önde olur. Burada merdiven altı kurumlar dershaneciliği olumsuz etkiliyor. O Sene Bu Sene: sloganıyla yola çıkan Sekizoniki dershanesi Türkiye genelinde elde ettiği başarılarla üniversiteye gönderdiği öğrencilerle her zaman adından söz ettiren bir kurum oldu.

Gencer: Sekizoniki de eğitim misyonu nedir?

Kesepara: Genç beyinlerin Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, insanlığa saygılı, ulus ve ülkesine sevgiyi önemseyen bireyler olarak yetiştirilmesini sağlamak.

Gencer: Sekizoniki’yi diğer dershanelerden ayıran özellikler?

Kesepara: Türkiye genelinde 57 şubesiyle ülkemizin eğitim-öğretimine önemli katkılarda bulunan bir kurumdan bahsediyoruz. Gebze şubesi olarak öğrencilerimizi önemsiyoruz. Rehber öğretmenlerimizle koçluk eğitimi veriyoruz. 14 kişilik sınıflarda iyi bir öğretmen kadrosuyla ders işleyen bir kurumuz. En önemli özelliğimiz kayıt esnasında verdiğimiz sözleri tutmamız ve sonrasında öğrenci ve veli memnuniyetidir.

Gencer: Sınav hazırlığı yapan öğrencilere ve velilere tavsiyeleriniz nelerdir?

Kesepara: Öğrencilerimiz düzenli istikrarlı ve disiplinli ders çalışmaları. Velilerimize ise tavsiyem; öğrenciler zaten stresli bir süreçte olduğu için çok müdahale etmemeleri, sonuçta çocuklarını bize teslim ettikleri için bizim yaptıklarımızı takip etmeli, yükün bizde yani dershanede olduğunu bilmeleri ve bizlerden bilgiyi alarak bu süreci tamamlamaları.

Gencer: Dershane okuldan farklı ne veriyor?

Kesepara: Okul, öğrenciyi hayata hazırlar; sonuçta okulda eğitim öğretim var, dershanede ise öğrenciye sınava hazırlık yaptırılır. Dershanede konuların özetleri verilerek öğrenci hikaye kısmından çok bilmesi gereken öz bilgiyi alır. Dershane sınava odaklı, yani sonuca odaklıdır.

Gencer: Online eğitim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kesepara: Pandemi döneminde online eğitim yapıldı. Çocuklarımız için hep şu ifadeleri kullanıyoruz. Pandemi döneminde bu çocuklar dersten koptu, sonra da toparlayamadık. Aslında online eğitimin çocuklarımız üzerinde ne kadar olumsuz etki yaptığını buradan anlıyoruz.

Gencer: Son dönemde öğrencilerin çok tercih ettiği deneme kulübü ile ilgili çalışmalarınız var mı? Nasıl yorumlarsınız?

Kesepara: Deneme kulübü, dediğimiz, öğrencinin dershaneye gelmeden sadece deneme sorularını çözmesi. Yani öğrenci evde kendi hazırlanırken kendini denemek için sınavlara katılması. Ancak eksiği olan öğrenciler için bir faydası olmaz; öğrencinin belli bir birikimi varsa eksiklerini evde çalışarak halledebilecekse elbette faydası olur. Sekizoniki dershanesinde deneme kulübüne kayıt yaptıran öğrencilere biraz daha dokunabilmek, biraz daha fayda sağlayabilmek amacıyla deneme sınavlarının yanında rehberlik servisimizden koçluk hizmeti, kütüphanemizde ders çalışma ortamı sağlıyoruz. Aynı zamanda yapamadığı soruları sorabileceği hocalarımız da mevcut. Bu öğrenciler Kunduz ders anlatım platformuna ücretsiz üye olabiliyorlar.

Gencer:  Bildiğim kadarıyla Gebze'de YÖS eğitimi veren tek kurum olduğunuzu biliyorum, bununla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Kesepara: YÖS, yabancı öğrencilere verilen sınavdır. Gebze'de Bulgaristan'dan gelen soydaşlarımızın fazla olması ve buna bağlı talebin fazla olmasından dolayı böyle bir bölüm açtık. Tabii ki bünyemizde YÖS hazırlık kurslarında 22 yıllık tecrübeli hocamızın olması bu kursu açmamızın en önemli nedeni.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.